Je kent die dagen wel, alleen maar bewolking, donkere luchten en ook een ongekende storm trekt boven je langs. In dit geval geen dagen maar weken en hoe fijn voelt het dan om een blauwe luchtstrook te zien met een zonnetje. Zo voelt de afgelopen periode voor jullie wellicht ook vanwege de langdurige coronapandemie. Maar gelukkig is er blauwe lucht te zien en krijgt je humeur weer een positieve boost (hoewel ik er direct achteraan toevoeg dat de situatie in Oost-Europa de lucht weer behoorlijk heeft dichtgetrokken).
Afgelopen weken hebben we weer gasten op kantoor ontvangen: een klankbordgroep van 9 adviseurs heeft ons in een middag bijgepraat over de ervaringen met SUREbusiness en we hebben driftig meegeschreven. Hoewel veel goed gaat, valt er ook het nodige te verbeteren.
Een groot project waarover ik al eerder schreef – de vernieuwing van SUREnet – blijft bovenaan onze activiteitenlijst staan, maar we ontkomen ook niet aan het doen van verbeteringen in de huidige setting.
Een van de ergernissen die we hebben aangepakt is het verplicht invullen van een geboortedatum bij het aanmaken van een relatie in de offerte fase. Niet nodig en onnodig storend in de dialoog. Ook de vraag bij een branddekking waarom er geen keuring van de cv-installatie is geweest, of als die er wel is geweest op welke datum dat was, is een voorbeeld van te verbeteren gebruiksgemak. Laat overigens duidelijk zijn dat de uitvoering van preventie en onderhoud door de klant wel belangrijke onderwerpen zijn. Maar ook de snelheid van het laden van pagina’s is een item waarmee we aan de slag zijn gegaan omdat het niet langer kon wachten.
Wat we ook weer doen is het organiseren van kennismakingsdagen met aangesloten adviseurs: we hebben de eerste van het jaar gehad en hoeveel energie dat geeft is werkelijk heerlijk. Zowel voor de bezoekers als voor ons. Het persoonlijk maken van de samenwerking leidt tot veel leuker werk en samenwerking. Dit doen we meerdere keren dit jaar en hopelijk zie ik je daardoor ook een keer in Alkmaar, want ik ben daar altijd bij.
Tot slot: we krijgen met regelmaat te horen dat een extra Brand aanbieder wel heel erg gewenst is. Uiteraard willen wij dat ook en het ziet ernaar uit dat we binnenkort goed nieuws hierover kunnen melden. Nog even geduld!
Werk ze!