Aplaza: 'Nu ook documenten versturen'

Aplaza koppelt softwaresystemen van adviseurs met de systemen van verzekeraars en serviceproviders waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoren. SUREbusiness werkt sinds begin dit jaar met Aplaza. Dit vervangt het versturen van prolongatie- en mutatieberichten ADN van Solera, voorheen ABZ.

Prolongatie- en mutatieberichten worden door verzekeraars en serviceproviders aangeboden om de administratie en klantgegevens in het softwaresysteem van de verzekeringsadviseur up-to-date te houden. Met één druk op de Aplaza-knop in het softwaresysteem worden deze berichten automatisch verwerkt. Alle gegevens van de klanten zijn direct up-to-date.

Het versturen van documenten was al mogelijk, maar dit is nu verder uitgebreid met prolongatieaanhangsels. Digitale documenten kunnen met één druk op de knop in het softwaresysteem een van de adviseur worden opgehaald en verwerkt. SUREbusiness zet de documenten klaar en met Aplaza worden ze opgehaald én verwerkt in het softwaresysteem. Het scannen van papieren documenten, het downloaden van digitale documenten en het verwerken van documenten uit e-mails behoren tot het verleden. Alle documenten zijn direct beschikbaar in het dossier van de klant.

Afgelopen tijd zijn er wat problemen geweest door het opnieuw inrichten van de systemen. Er zijn wat dubbele documenten verstuurd en er ontbraken enkele mutatie- en prolongatieberichten. Die problemen zijn inmiddels opgelost. 

Als je met Aplaza werkt, kun je dat bij ons aangeven.  Werk je er nog niet mee, dan kun je kosteloos aanmelden bij Aplaza, https://aplaza.nl/aanmelden/. De meeste systeemhuizen werken inmiddels met Aplaza.