Wist je dit al?
Wanneer jouw klant een glasverzekering afsluit, loopt deze via een gespecialiseerde glasverzekeraar. Deze losse glasverzekering, dus uitsluitend voor glasschade, biedt een snelle en efficiënte oplossing, zonder tussenkomst van de adviseur of SUREbusiness.
Belangrijk voordeel
Schade kan direct bij de glasverzekeraar worden gemeld. Klanten hoeven hiervoor geen contact op te nemen met hun adviseur. Dat bespaart tijd en voorkomt extra administratie.
Hoe werkt het?
Let op: de verzekerde mag niet zelf een hersteller inschakelen. Doet hij dat wel, dan kan dit er voor zorgen dat de schade niet of deels vergoed wordt.
Voordelen op een rij
Wat kun jij als adviseur doen?
Wijs je klant bij het afsluiten van de polis op de QR-code, het telefoonnummer of de website van de glasverzekeraar, en op de mogelijkheid om schade direct te melden bij de verzekeraar.
Belangrijke uitzondering
Wanneer glasdekking onderdeel is van een gebouwenverzekering, moet schade altijd via onze schadeafdeling worden gemeld. In dat geval verloopt de afhandeling dus níet rechtstreeks via de glasverzekeraar.
Heb je vragen? Neem dan contact op met de afdeling Schade.