Wist je dit al?

Wist je dit al?

Wanneer jouw klant een glasverzekering afsluit, loopt deze via een gespecialiseerde glasverzekeraar. Deze losse glasverzekering, dus uitsluitend voor glasschade, biedt een snelle en efficiënte oplossing, zonder tussenkomst van de adviseur of SUREbusiness.

Belangrijk voordeel

Schade kan direct bij de glasverzekeraar worden gemeld. Klanten hoeven hiervoor geen contact op te nemen met hun adviseur. Dat bespaart tijd en voorkomt extra administratie.

Hoe werkt het?

  • Op de polis staat een QR-code, telefoonnummer of website van de glasverzekeraar.
  • De verzekerde meldt hier de schade rechtstreeks.
  • De verzekeraar schakelt een glashersteller in en handelt de schade zelfstandig af.

Let op: de verzekerde mag niet zelf een hersteller inschakelen. Doet hij dat wel, dan kan dit er voor zorgen dat de schade niet of deels vergoed wordt.

Voordelen op een rij

  • Snelle afhandeling: vaak binnen 48 uur contact met een glashersteller.
  • Geen extra werk voor de adviseur: de verzekerde wordt volledig ontzorgd.
  • Transparant proces: de verzekerde kan de schadeafhandeling eenvoudig volgen via de website van de verzekeraar.

Wat kun jij als adviseur doen?

Wijs je klant bij het afsluiten van de polis op de QR-code, het telefoonnummer of de website van de glasverzekeraar, en op de mogelijkheid om schade direct te melden bij de verzekeraar.

Belangrijke uitzondering

Wanneer glasdekking onderdeel is van een gebouwenverzekering, moet schade altijd via onze schadeafdeling worden gemeld. In dat geval verloopt de afhandeling dus níet rechtstreeks via de glasverzekeraar.

Heb je vragen? Neem dan contact op met de afdeling Schade.

 

Inloggen SUREnet Inloggen
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.