Ik heb het hier over SUREnet. Met mijn collega’s heb ik regelmatig discussies over de look and feel en de gebruiksvriendelijkheid van de verschillende knoppen en schermen. Het liefst gaan we overal voor een 10, maar dat kost zoveel capaciteit dat we dan bijna geen voortgang meer maken op functies. Denk daarbij aan de nieuwe ‘Mutatie’ module of de premievaststelling. Maar het mag op veel plekken wel een tikkeltje frisser. De offerteknop is bijvoorbeeld echt aan vernieuwing toe! Dus een 6 is niet voldoende. De tijd die het kost om deze verfrissing aan te brengen gaat ten koste van de andere zaken en dat maakt de afweging altijd een pittige.
Niettemin hebben we recent het relatie-gegevensscherm opgefrist en ook de mogelijkheid om de polisgegevens te muteren vernieuwd. Zo test een klankbordgroep altijd samen met een aantal enthousiaste kantoren de vernieuwde opties. Pas na goedkeuring van de groep worden de wijzigingen uiteindelijk voor alle gebruikers zichtbaar. En zelfs dan doen we dat gefaseerd zoals bij de relatie-schermvernieuwing; eerst hebben we een groep van 100 geactiveerd en als dat goed gaat, zetten we het live voor iedereen. Alleen ben je sneller maar samen komen we verder!
Een ander project waar we mee bezig zijn is de automatische UBO-check. We moeten nu nog zelf handmatig alle UBO’s checken. Straks zal dat geautomatiseerd gaan, wat de verwerkingstijd ten goede komt. Een ander fraai project is de automatische invulling van de herbouwwaarde. Dit traject loopt al een tijdje, maar het gaat naar verwachting dit jaar live, en dat scheelt een hoop gedoe bij het bepalen van de herbouwwaarde. De vragendialoog gaan we daarin ook verkorten zodat je niet meer geconfronteerd wordt met extra vragen.
Dus op de vraag hoe mooi het moet zijn zeg ik: Elke dag een beetje beter. Dan komen we vanzelf richting de 10.
Goede zaken!