Doorlooptijden expertise

Al enige tijd hebben we te maken met langere doorlooptijden bij expertise dan dat we gewend zijn. Verschillende expertisebureaus hebben te maken met oplopende doorlooptijden. Op dit moment beperkt het zich voornamelijk tot expertise voor schade aan motorrijtuigen. De oplopende doorlooptijden zijn het gevolg van verschillende factoren maar met name door een toenemend aantal expertiseopdrachten in combinatie met een te kort aan experts.

Wat kan je verwachten?
Het expertisebureau, CED Automotive en Dekra expertise, waar wij mee samenwerken streeft er naar om binnen 24 uur na ontvangst van de opdracht contact op te nemen met de verzekerde voor het inplannen van een afspraak voor expertise. Bij de planning wordt onderscheid gemaakt in een rijdbare en een niet-rijdbare schade. Bij een niet-rijdbare schades kan normaliter een expert binnen één tot drie werkdagen ter plaatste zijn. Bij een rijdbare schade moet de verzekerde langer geduld hebben en kan expertise pas na drie weken plaatsvinden.

Wat kan je zelf doen om de doorlooptijd te bespoedigen?
Als gevolg van de toenemende drukte geven de expertisebureaus geen prioriteit aan het nabellen van verzekerde voor het inplannen van expertise. Verzekerde wordt, indien het e-mailadres bekend is, per mail aangeschreven met het verzoek om contact op te nemen met het expertisebureau. Verzekerde kan ook worden verzocht om enkele stukken in het portaal van het expertisebureau te plaatsen. Het wordt van steeds groter belang dat verzekerde zichzelf hierin actief opstelt om verdere vertraging te voorkomen. Geef daarom bij de schademelding het telefoonnummer en het e-mailadres van verzekerde door zodat wij de expertisebureaus van de contactinformatie kunnen voorzien.

Inloggen SUREnet Inloggen
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.