KAS

Je hebt drie eigenschappen nodig om als SUREbusiness een positie in de markt te verwerven onder zakelijke adviseurs: Kennis van MKB risico’s, een uitgebreid Assortiment en een goed werkend platform, SUREnet. KAS. Dit is de boodschap die ik met mijn collega’s regelmatig predik.

Hoe moeilijk kan het zijn? We hebben van alle branches acceptatiespecialisten in huis, dus met de kennis zit het wel snor. Het assortiment is een lastiger verhaal. Daar waar ik een paar maanden geleden nog dacht dat het nieuwe brandproduct van Allianz en Maaslloyd nu live zou zijn is er tot mijn frustratie nog steeds geen witte rook. De rekenboxen hebben vertraging opgelopen en de productspecificaties zijn nog niet langs alle loketten geweest voor een stempel. Hetzelfde gold voor de nieuwe cyberdekking van CHUBB. Gelukkig is die net voor het verschijnen van deze nieuwsbrief live gegaan maar niet zonder slag of stoot.

Keer op keer blijkt dat er drie keer meer tijd en energie nodig is om nieuwe producten te ontwikkelen. Oorzaak? Ik denk prioriteit, capaciteit, besluitvormingssnelheid en risico-appetijt.

En SUREnet als laatste? Het werkt goed, al zijn er nog een paar belangrijke verbeteringen nodig. Ten eerste het muteren – we weten het – dat werkt vreselijk omslachtig. De ombouw ervan is ingewikkeld en een precisie werkje. We zijn er tot in het najaar druk mee. En de hoeveelheid vragen kan ook minder. Daar wordt aan gewerkt. Hetgeen betekent dat het wat stoeipartijtjes met de verzekeraars vergt om overbodige vragen te schrappen.

Zo, dat ben ik kwijt.

Natuurlijk krijgen we veel zaken gedaan, zoals directe postverzending. Dat is een langgekoesterde wens die gerealiseerd is. Je kunt nu per aanvraag of bij de instellingen aangeven of de polis direct naar de verzekeringsnemer gaat of naar je kantoor-e-mailadres. Of beide. Dat scheelt veel handwerk. Ook het vrachtauto-assortiment is vernieuwd en uitgebreid en daar krijgen we behoorlijk veel aanvragen op binnen! We hadden klachten over de telefonische bereikbaarheid maar die zijn geheel verdwenen na de laatste verbeteringen. Dus dat gaat goed.

Zo hebben we het afgelopen kwartaal bijna het dubbele gedraaid van het eerste kwartaal vorig jaar. Wat een groei! Dank daarvoor!

Mochten jullie je afvragen waar we de komende jaren in blijven investeren dan weten jullie dat nu: KAS.

Werkze!

Inloggen SUREnet Inloggen
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.