KAS

Je hebt drie eigenschappen nodig om als SUREbusiness een positie in de markt te verwerven onder zakelijke adviseurs: Kennis van MKB risico’s, een uitgebreid Assortiment en een goed werkend platform, SUREnet. KAS. Dit is de boodschap die ik met mijn collega’s regelmatig predik.

Hoe moeilijk kan het zijn? We hebben van alle branches acceptatiespecialisten in huis, dus met de kennis zit het wel snor. Het assortiment is een lastiger verhaal. Daar waar ik een paar maanden geleden nog dacht dat het nieuwe brandproduct van Allianz en Maaslloyd nu live zou zijn is er tot mijn frustratie nog steeds geen witte rook. De rekenboxen hebben vertraging opgelopen en de productspecificaties zijn nog niet langs alle loketten geweest voor een stempel. Hetzelfde gold voor de nieuwe cyberdekking van CHUBB. Gelukkig is die net voor het verschijnen van deze nieuwsbrief live gegaan maar niet zonder slag of stoot.

Keer op keer blijkt dat er drie keer meer tijd en energie nodig is om nieuwe producten te ontwikkelen. Oorzaak? Ik denk prioriteit, capaciteit, besluitvormingssnelheid en risico-appetijt.

En SUREnet als laatste? Het werkt goed, al zijn er nog een paar belangrijke verbeteringen nodig. Ten eerste het muteren – we weten het – dat werkt vreselijk omslachtig. De ombouw ervan is ingewikkeld en een precisie werkje. We zijn er tot in het najaar druk mee. En de hoeveelheid vragen kan ook minder. Daar wordt aan gewerkt. Hetgeen betekent dat het wat stoeipartijtjes met de verzekeraars vergt om overbodige vragen te schrappen.

Zo, dat ben ik kwijt.

Natuurlijk krijgen we veel zaken gedaan, zoals directe postverzending. Dat is een langgekoesterde wens die gerealiseerd is. Je kunt nu per aanvraag of bij de instellingen aangeven of de polis direct naar de verzekeringsnemer gaat of naar je kantoor-e-mailadres. Of beide. Dat scheelt veel handwerk. Ook het vrachtauto-assortiment is vernieuwd en uitgebreid en daar krijgen we behoorlijk veel aanvragen op binnen! We hadden klachten over de telefonische bereikbaarheid maar die zijn geheel verdwenen na de laatste verbeteringen. Dus dat gaat goed.

Zo hebben we het afgelopen kwartaal bijna het dubbele gedraaid van het eerste kwartaal vorig jaar. Wat een groei! Dank daarvoor!

Mochten jullie je afvragen waar we de komende jaren in blijven investeren dan weten jullie dat nu: KAS.

Werkze!