Financiële gids door SUREnet

De financiële afdeling van SUREbisness staat altijd klaar om jou als adviseur te helpen met vragen. Maar soms krijgen we vragen die je zelf had kunnen vinden in SUREnet. Daarom leggen we je in deze nieuwsbrief uit waar je bepaalde zaken kunt vinden en hebben we wat algemene handigheidjes op papier gezet.

Wat zijn de poliskosten?
Allereerst is het handig om te weten wat de poliskosten zijn:
- Bij een nieuwe polis rekenen we: € 12,50 (exclusief assurantiebelasting).
- Bij een mutatie rekenen we: € 7,50 (exclusief assurantiebelasting).
- Bij de prolongatie rekenen we: € 2,50 (exclusief assurantiebelasting).

Welk rekeningnummer?
Het rekeningnummer dat rechtsboven in SUREnet staat, is het rekeningnummer waarop de op premies overgemaakt kunnen worden:

Premie niet betaald?
We volgen een proces als de premiebetaling uitblijft:
- 16 dagen na notadatum wordt de 1e herinnering verstuurd.
- 25 dagen na notadatum: sturen we een bericht naar de adviseur dat over 5 dagen de dekking wordt opgeschort
- 30 dagen na notadatum versturen we een 2e herinnering, waarin ook wordt aangegeven dat de dekking wordt opgeschort
- 45 dagen na notadatum wordt de 3e herinnering verstuurd. Daarin wordt aangegeven dat we de openstaande post binnenkort gaan overdragen aan een incassobureau of de polis gaan royeren.

De adviseur krijgt daarnaast elke woensdag een overzicht van relaties die een betalingsachterstand hebben.

Waar zijn de facturen en herinneringen te vinden in SUREnet?
De facturen, stornonota’s en herinneringen zijn te vinden onder de tab relatiegegevens -> documenten -> facturen:


Hoe kun je zien of een relatie betaald heeft?
Dit kan ook bij relatiegegevens, alleen dan via incasso:

Als er op een boeking geklikt wordt kun je ook (onderin) zien wanneer er betaald is, en of er eventueel een bedrag is verrekend met een andere factuur. De boekdatum geeft aan op welke datum er is betaald of verrekend. Aan de omschrijving kan je zien of er betaald of verrekend is. Als er een factuurnummer staat is er een verrekening geweest met die factuur. Als er een naam staat, dan is er door die persoon betaald. Ons systeem pakt namelijk de naam van de rekeninghouder die heeft betaald (meestal staat daar dus de naam van de relatie).

Premietermijn omzetten?
Het omzetten van de premietermijn kan in SUREnet via het tabje muteren/royeren:



Een AcceptEmail is maandelijks niet mogelijk, en is per kwartaal wel mogelijk als de kwartaalpremie hoger is dan € 500,-. Ook kun je de premie per jaar betalen.

Een Automatische incasso is maandelijks, per kwartaal en per jaar mogelijk.

Boekingsnota’s en rekeningcourant
We sturen een e-mail met de boekingsnota’s en rekeningencourant naar je, maar deze documenten kunnen ook uit SUREnet worden gehaald. De rekeningcourant is te vinden onder de tab overzichten:



De boekingsnota’s zijn te vinden onder de tab documenten bij de relatiegegevens:

Prolongatie details
Het overzicht met prolongatie details is ook handig voor jou als adviseur. Hierin is terug te vinden welke polissen zijn geprolongeerd. In dit overzicht staan ook meerdere details die handig voor je kunnen zijn.

De overzichten zijn hier op SUREnet te vinden:



Overige handige informatie
- Als een incasso wordt gestorneerd krijgt de relatie hier de volgende dag een e-mail over.
- Als een polis is geroyeerd in verband met wanbetaling, en de relatie wil de polis te herstellen, dan moet er door de adviseur eerst contact te worden gezocht met een acceptant.
- Als een polis is geschorst en de relatie betaald de premie, is er daags na betaling weer dekking.
- We werken volledig digitaal en alle correspondentie gaat dus uitsluitend per e-mail en niet per post.
- Voor de facturen gebruiken we het mailadres dat bij de relatiegegevens staat en niet het e-mailadres dat onder de contactpersoon gegevens staat.

Heb je nog vragen?
Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op! Dit kan via telefoonnummer 072 - 30 35 995 of stuur een e-mail naar financieel@surebusiness.nl. We helpen je graag verder.