Iedereen eruit!

Je hebt hem vast wel eens gezien. Met zijn gezicht op twee centimeter van de verantwoordelijke ‘manager’ kaffert Gordon Ramsey hem uit met het bevel dat hij alle in het restaurant aanwezige gasten naar huis moet sturen omdat er anders slachtoffers vallen door de walgelijke gerechten en de abominabele service: Iedereen er uit! Stuur alle gasten weg! Dan maar geen geld verdienen.

Dit is de ultieme manier om te laten zien dat je de kwaliteit van je eigen dienstverlening serieus neemt. Je moet wel lef hebben om dat te doen. Dat kan de chef niet ontzegd worden.

In onze branche kunnen we hier wel iets van leren. Ook wij bij SUREbusiness.

We hebben een aantal van onze kantoren recent hier uitgenodigd en gevraagd wat ze van onze dienstverlening vinden. Gelukkig hoeven we niemand naar huis te sturen, maar het is ook niet zo dat alles goed gaat.

Laat me een paar zaken met jullie delen.

Wat we goed doen in hun ogen zijn onder meer de volgende zaken:

  • het persoonlijke contact en het meedenken wordt gewaardeerd;
  • het gemak dat SUREnet biedt is heel prettig;
  • de collega’s zijn benaderbaar, deskundig en bereikbaar;
  • fijn dat alles in een pakket kan met eigen huisstijl;
  • en de snelheid van handelen zorgt ervoor dat commerciële kansen niet gemist worden.

Dit was het makkelijk deel. Nu het lastige…:

  • grotere pakketten zijn onoverzichtelijk met veel te veel polisbladen en herhaling van clausules;
  • op een chatbericht wordt soms niet of nauwelijks gereageerd;
  • voorlopige dekkingsbevoegdheid is een gemis;
  • er zijn weinig verbeteringen in SUREnet zichtbaar;
  • communicatie over lopende verzekeringen is onduidelijk en lastig te administreren;
  • soms zijn afwijzingen niet onderbouwd;
  • hoedanigheden zijn lastig te kiezen en niet alle zakelijke risico’s kan ik bij SB kwijt;
  • bij sommige producten missen voldoende vergelijkingsmogelijkheden.

De vraag die erachteraan komt is natuurlijk: wanneer gaan jullie hier iets aan doen? Hier moet ik de verleiding weerstaan om grote woorden uit te spreken en te beloven dat het allemaal binnenkort is opgelost. Maar ik kan wel toezeggen dat we de ambitie hebben om al deze zaken in 2022 voor jullie merkbaar op te lossen.

Aan veel onderwerpen wordt gewerkt, maar er is niet in alle gevallen een passende oplossing voorhanden. En eerlijk is eerlijk: we hadden de handjes niet om alles aan te pakken. Inmiddels hebben we die wel – per 1 januari passeren we de grens van 60 collega’s – waaronder een compleet team met 10 IT-ontwikkelaars die een groot deel van de oplossingen kunnen realiseren.

Ik realiseer me dat ik hiermee een belofte doe. Dat doe ik bewust omdat ook wij de kwaliteit van onze dienstverlening heel serieus nemen.  Die is belangrijker dan winst maken...

Gelukkig worden we ook geprezen om de dingen die we goed doen, getuige de titel van ‘Uitblinker Zakelijk Schade’ door DFO en de 2e plek bij de ‘Gouden Lotus Award 2021’. Dank daarvoor en reken er op dat we blijven doorgaan!