Hoe het allemaal begon...

Het kost tien jaar om een bedrijf op te bouwen en goed in de markt te positioneren’, dacht ik vijf jaar geleden. Ik zat er niet naast kan ik je vertellen. SUREbusiness is op 1 oktober vijf jaar ‘oud’. Dat is jong. Voor mijn gevoel zijn we net gestart en hebben we nog heel veel kansen voor de boeg.

Van een 2-mans bedrijfje in een kamertje in Amstelveen naar een bloeiende club met bijna 40 mensen in een eigen kantoor in Alkmaar. Het is soms een beetje onwerkelijk en dan knijp ik nog even in mijn arm om te kijken of ik niet droom. Nee, het is echt. Gelukkig! Als de dag van gister herinner ik me hoe we met zijn vieren de eerste aanvraag op de monitor zagen verschijnen en dachten dat een van ons een testaanvraag deed om te kijken of het systeem wel werkte. Toen we erachter kwamen dat het een ‘echte’ aanvraag’ was voor een inventarisdekking brak een euforie van opwinding en paniek uit: ‘We hebben een aanvraag!’ De eerste! Hoe anders is het vandaag, waar het aantal aanvragen soms oploopt tot 50-60 per dag.

De mooiste momenten zijn de complimenten die we zo af en toe van onze adviseurs krijgen over de beleving van onze diensten. Dat geeft ons een boost en energie om het weer beter te doen. Want dat is over de jaren heen ons motto gebleken: We proberen het elke dag een beetje beter te doen. We kunnen niet altijd grote stappen zetten, maar doe een jaar lang muizenstapjes en je gaat toch met sprongen vooruit. We zien in de kwartaal enquêtes die we houden onder onze kantoren ook terug dat driekwart van de adviseurs efficiënter werkt dankzij de samenwerking met SUREbusiness.

Wat opvalt is dat ik vanaf het allereerste begin van onze kantoren te horen krijg dat we moeten uitkijken dat we niet aan ons eigen succes ten onder gaan. Of dat we vooral niet ‘op een verzekeraar moeten gaan lijken’ als we groter worden. Uiteraard niet! Ik begrijp die vrees heel goed en zal er scherp op blijven dat we op een persoonlijke manier service blijven verlenen. Dat is een belofte! Daar staat iedereen bij SUREbusiness achter.

Is alles dan rozengeur en maneschijn? Nee, uiteraard niet. Ook wij hollen regelmatig achter de feiten aan als het gaat om het te laag inschatten van de groei bijvoorbeeld. Dan blijkt dat drie acceptanten voor aansprakelijkheid niet genoeg is om alle vragen die we per telefoon, chat of e-mail krijgen te beantwoorden. Of dat vier acceptanten op Brand ook niet genoeg is. Of tien IT’ers. En zo kan ik er nog een paar noemen. Dus zoeken we voortdurend naar nieuwe collega’s. Maar het vinden van specialisten is een tijdrovende klus die je – zeker in een snelgroeiende organisatie – zorgvuldig moet uitvoeren. Anders raak je je DNA kwijt van persoonlijk, pragmatisch, positief en professioneel je service verlenen.

Dus de komende vijf jaar zullen we verder gaan bouwen aan deze mooie club om het klaar te maken voor de 50 jaar die daarna komt!